Finish

Syyskuu 2020

S0908/FL

Uusi Fluke ii910 Precision Acoustic Imager havaitsee sähköpurkaukset

Tiimit työskentelevät turvallisemmin ja paikantavat ilma-, kaasu- ja alipainevuodot tarkemmin.

Uusi Fluke™ ii910 Precision Acoustic Imager havaitsee korona- ja osittaispurkauksen jopa 120 metrin etäisyydeltä. Tiimit voivat toimia turvallisesti, pienentää tulipaloriskiä ja vähentää sähkökatkojen määrää. Fluke™ ii910 havaitsee entistä herkemmin paineilma-, kaasu- ja alipainejärjestelmän vuodot, mikä vähentää käyttökatkoksia, jotka voivat maksaa jopa 1000 euroa minuutissa.

Tavalliset rutiinit – ei koulutustarvetta

Sähköpurkaukset ja vuodot voidaan havaita tavallisen huoltorutiinin yhteydessä. Käsikäyttöisen kameran avulla käyttäjät voivat nopeasti ja silmämääräisesti havaita vikojen sijainnin turvalliselta etäisyydeltä ja tallentaa tietoja myöhempää analysointia varten. Myös pienet, matalapaineiset tai pienen tiheyden vuodot on nyt helppo havaita. Kestävä ii910 on intuitiivinen käyttää, minkä ansiosta koulutusta ei tarvita – laitteen käytön oppiminen käy helposti. Vuodon äänitaajuus voidaan suodattaa erilleen voimakkaankin taustamelun joukosta yksinkertaisessa ja intuitiivisessa käyttöliittymässä.

Nopea, silmämääräinen vuotojen ja purkausten havaitseminen

Fluke ii910:n kestävässä, kädessä pidettävässä rungossa on 7 tuuman LCD-kosketusnäyttö, joka näyttää SoundMap™-järjestelmän valokuvassa. Näin 2–100 kHz:n purkaukset ja vuodot havaitaan nopeasti. Integroitu mikrofonijärjestelmä muuntaa ultraäänisignaalit selkeiksi valokuviksi, jotka näytetään taustavalaistussa kosketusnäytössä. Tallennetut tiedot voidaan siirtää suoraan tietokoneeseen kiinteän USB-C-liitännän kautta. Sitten tiedot voidaan ladata Machine Learning PDQ Mode™ Reporting Platform -järjestelmään. Näin saadaan tärkeimmät osittaispurkaukseen liittyvät tiedot ja voidaan muun muassa havaita osittaispurkauksen tyyppi. ii910-kameralla voi tallentaa jopa 5 minuuttia pitkiä videoita ja sen akunkesto on vähintään 6 tuntia.

Lisäarvoa sähköntuotantoon, tuotantoon ja huoltoon

Fluken innovatiivinen SoundSight™-teknologia mahdollistaa nyt korona- ja osittaispurkauksen helpon paikantamisen. Fluke ii910 havaitsee ongelmat paremmin kuin tavalliset ultraäänilaitteet ja lisäksi siinä on myös kalliimmista UV-kameroista tuttu visuaalinen suorituskyky. Laite on tarkoitettu henkilöille, jotka työskentelevät suurjännitteisten sähköntuotanto- ja siirtolaitteiden sekä suurjännitteisten teollisuuslaitteiden parissa. Laite havaitsee ja paikantaa korona- ja osittaispurkaukset, ilmoittaa niistä visuaalisesti ja arvioi tilanteen vakavuuden. Tuotantotiloissa työskentelevät henkilöt voivat suodattaa vuodon äänitaajuuden erilleen voimakkaankin taustamelun joukosta yksinkertaisessa ja intuitiivisessa käyttöliittymässä. Teollisuuden kunnossapitohenkilöt voivat havaita vuodot turvallisen välimatkan päästä huomattavasti nopeammin kuin perinteisillä diagnostiikkamenetelmillä, myös tuotannon huippuaikoina.

Lisätietoja uudesta Fluke ii910 Precision Industrial Imager -kamerasta on osoitteessa www.fluke.com

Lisätietoja kaikista Fluke-tuotteista on osoitteessa www.fluke.com.

– LOPPU –

Fluke
Vuonna 1948 perustettu Fluke Corporation on ammattikäyttöön tarkoitettujen kompaktien elektroniikan testauslaitteiden sekä mittaus- ja tilanvalvontaohjelmistojen markkinajohtaja. Fluken asiakkaat ovat teknikkoja, insinöörejä, sähköasentajia, huoltoinsinöörejä sekä metrologeja, jotka asentavat, huoltavat ja valvovat teollisia sähkö- ja elektroniikkalaitteita sekä kalibrointiprosesseja.